2009/06/08

Spontán jött az egész

Téma: Vágó Vivien könyvtárat népszerűsít
Tájékoztat: Vágó Vivien
Hmari: Vágó Vivien hozta néhány nappal ezelőtt meglepetésként vagy búcsúajándékként (hiszen nyolcadikos) ezt a kis reklámfilmet a könyvtárunkról. Bár most éppen nem aktuális a filmben látható “Látogass el minden nap a könyvtárba!” felirat, mert a nyári szünet következik — könyvtár és könyvtárosa a kint lévő dokumentumok begyűjtésére, rendrakásra, pihenésre vágyik. (Ez bizony látszik a könyvtáros munkaasztala körül tornyosuló könyvkupacokból is.) De szeptemberig már csak nem dugom el ezt a filmecskét, mert nagyon örülök neki!!! Köszönöm, Vivien!
Konyvtaros.com: Miért?
Vágó Vivien:Hobbinak indult, most már minden felkérést szívesen veszek. Élmény számomra, ha valakinek, valamiről filmet készíthetek. Beindul a fantáziám és onnantól nincs megállás...
K.com: Ki volt az operatőr, milyen géppel készült a fim?
V.V.:Az operatőr én voltam természetesen és fényképezőgéppel készítettem, ezért remeg be sokszor a kép, valamint azért nem olyan stabil az egész... Ha lenne egy profi kamerám állvánnyal, sokkal több tervemet tudnám megvalósítani. A filmet is én vágtam.
K.com: Írtál forgatókönyvet?
V.V.: Nem, nem volt forgatókönyv, abszolút spontán jött az egész.. Egyik délután bevittem a kamerám és elkezdtem felvételeket készíteni. Majd mire megvolt a tervem, addigra nagyjából már olyan felvételeket csináltam, hogy egy szép videó lehessen belőle. A szerkesztést pedig szintén én végeztem, az a kedvenc részem.
K.com: Mennyi ideig tartott a forgatás?
V.V.: Körülbelül 15 percig. Tudtam mit akarok...:)
K.com: Milyen szoftvert használtál?
V.V.: Az alapszoftvert, a Windows Movie Makert. Nekem az pont jó, hiába túl alap. Sok mindent ugyanúgy lehet vele csinálni, mint a profi programokkal csak kísérletezgetni kell hozzá és jól megismerni a szerkesztőt.
K.com: Asszisztens segítette a forgatást?
V.V.: Hát az egyik osztálytársam, Dénes Ádám, nagy segítséget nyújtott, hogy bejött és ő lehetett a "tanuló fiú" aki épp tanulni próbált a könyvtárban.
K.com: Miért fekete-fehér film?
V.V.: Mert szerintem így sokkal hangulatosabb lett az egész.
K.com: A szövegeket mikor írtad?
V.V.: Közben, ami jött azt írtam.
K.com: Ki látta először a filmet?
V.V.: Anyukám. Ő fontos, mert érdekel a véleménye és őszintén megmondja mindig, hogy jó lett-e vagy sem.
K.com: Következő film?
V.V.: Egy zenekar híres számára találtam ki néhány napja egy klipet, amit majd szeretnék nekik elküldeni, ha készen lesz.
K.com: Mi leszel, ha nagy leszel?
V.V.: Vágó, mivel annak kell lennem a nevem miatt. Milyen jól mutatna? Vágó: Vágó Vivien. Bár elég jó lenne, ha sztároknak klipeket készíthetnék.

0 vélemény:

Post a Comment