2009/04/01

Legrosszabb a visszapakolás

Bács-Kiskun Megye
Név nélkül

1. Mióta dolgozik könyvtárban, vagy azzal kapcsolatos munkahelyen?
1982
2. Milyen pozícióban dolgozik jelenleg és milyen pozíciókat látott el eddig?
- Beosztott könyvtáros - 2000-től egyszemélyes könyvtár könyvtárosa (mindenese)
3. Mi lenne álmai könyvtártípusa, ahol szívesen dolgozna?
- Ott dolgozom ((:
4. Mennyire tartja megbecsültnek magát a munkahelyén?
- Jelenleg megbecsülik a munkám, erkölcsileg mindenképpen.
5. Megbecsültnek érzi-e a szakmát a társadalomban?
- Nem igazán. Szerintem még mindig fiókban kotorászó, olvasgatni-ráérő embereknek tartják a könyvtárosokat!
6. Hogyan változtak az olvasók, a használók az elmúlt években?
- Nálam nem sok változás történt. Talán méginkább igénylik az egyéni bánásmódot, és/vagy kevesebb időt szánnak a könyvtári tevékenységre.
7. Mire lenne szüksége a jobb munkához?
- Elégedett vagyok a helyzetemmel, de ki ne örülne magasabb fizetésnek. A környeztemet magam alakítottam - amikor idekerültem volt rá lehetőségem. Technikailag megfellelő a könyvtár ellátottsága, ami hinyzik, annak hiánya áthidalható. Visszajelzést kapok.
8. Milyen szakmai képzéseket tartana hasznosnak?
- Melyek segítenek eligazodni a mai kor kihívásaiban.
9. Mire fordítható pályázatokat látna szívesen?
- Költségvetés hiányában én állományfejlsztésre fordítható pályázatot szeretnék.
10. Melyik a legjobb és melyik a legrosszabb munkakör a szakmában?
- A legjobb az olvasókkal történő foglalkozás - a legrosszabb a "visszapakolás".
11. Kedvenc könyvtáros története?
- "Jobbra, az olvasóterem végében, az ablak melletti utolsó szekrényben keresse a könyvet ... Melyik az utolsó szekrény?"
12. További gondolatai a könyvtárosságról:
- Könyvtáros lettem, mert nem tudok énekelni, ezért nem lehettem tanító ((:
Ez egy jó döntés volt részemről, mert nagyon szeretem amit csinálok, és ezt érzik rajtam az olvasók. A közel 27 év alatt ez a második munkahelyem, s itt is megtalálnak a régi olvasók. Az újak meg úgy jönnek, hogy azt mondta a ..., hogy itt biztosan segítenek. És segítek. Ha nem is mindig kap könyvet kézbe az olvasó - de információt, ötletet, megoldási javaslatot mindenképpen. Kedvenc graffitim: "Nálunk a probléma nem a baj szinonímája, hanem a feladaté"

-------------------------------
(Örülnék ha Te is válaszolnál a kérdésekre, küldd mailben. Köszönöm)

0 vélemény:

Post a Comment