2009/04/30

Szeretném, ha az emberek jobban elismernék a munkánkat

Divinyiné Kinczel Brigitta -Mezőkövesd

1. 1997. december 24-én volt az első munkanapom a mezőkövesdi könyvtárban.

2. 2009. március 1-jétől összevonták a városban a könyvtárat, a művelődési házat, a tourinform irodát és a sportcsarnokot. A könyvtár vezetésével engem bíztak meg. A szakmának szinte minden területén dolgoztam már: kezdetben raktáros voltam, majd következett az olvasószolgálat, utána a dokumentumrendelés és feldolgozás, majd a kistérségi mozgókönyvtári ellátás. Az utóbbi 3-at továbbra is csinálom a „vezetőség” mellett.

3. Mi lenne álmai könyvtártípusa, ahol szívesen dolgozna?
Egy kellemes hangulatú, modern könyvtár, ahol nem kellene abbahagynom a munkát a számítógépen, mikor az olvasók Internetezni szeretnének. Na meg persze jóval nagyobb hely, sok-sok könyvvel!

4. Mennyire tartja megbecsültnek magát a munkahelyén?
A köszönöm szót szívesen hallanám. Eddig nem volt rá példa…

5. Megbecsültnek érzi-e a szakmát a társadalomban?
Mindenki azt mondja, jó nekem, hogy egész nap olvasgatok. Kár, hogy én nem ezt érzem. Sokszor viszek haza is munkát, és ezt nem nagyon értik még az ismerőseim sem.

6. Hogyan változtak az olvasók, a használók az elmúlt években ?
Többen lettek – hála Istennek - talán az anyagiak miatt. A naponta visszatérő olvasóinkkal pedig szinte „családias” kapcsolatban vagyunk.

7. Mire lenne szüksége a jobb munkához? (jobb technika, kellemesebb, ergonomikusabb munkakörnyezet, jobb munkakapcsolatok, több pénzbeli elismerés, több egyéb elismerés, több visszajelzés a munkájáról stb.)
Erre mindegyikre! És egy összetartó, biztos csapatra a munkahelyen, akikre lehet számítani. Hiszen ők a második családunk, és nem mindegy, milyen légkörben dolgozunk nap mint nap.

8. Milyen szakmai képzéseket tartana hasznosnak?
Ami bemutatja az újdonságokat, és azt, hogy ezeket hogyan tudná mindenki alkalmazni a hétköznapokban.

9. Mire fordítható pályázatokat látna szívesen?
A szívügyemre: állománygyarapításra.

10. Melyik a legjobb és melyik a legrosszabb munkakör a szakmában?
Kevesen vagyunk, nálunk mindenki csinál mindent. Legjobban a feldolgozást szeretem, bár a munkatársaim például ki nem állhatják!

11. Kedvenc könyvtáros története?
Erről oldalakat lehetne írni! Amit mindig emlegetünk: bejött egy olvasó és közölte, hogy olvasott régebben a könyvtárból egy könyvet, de sem a címére, sem a szerzőre nem emlékszik, csak arra, hogy egy nagy, lila könyv volt!

12. További gondolatai a könyvtárosságról:
Szeretném, ha az emberek jobban elismernék a munkánkat, és nemcsak azt látnák, ami az olvasószolgálatban közvetlenül előttük történik. Én nagyon szeretem ezt a munkát, nagyon sok mindent megtanultam az elmúlt 11 évben, és ezt senki nem veszi el tőlem. Szeretem a továbbképzéseket, a különböző konferenciákat, ahol megismerkedhetünk a szakma képviselőivel és tapasztalatokat cserélhetünk. És jó lenne nem azon aggódni nap mint nap, hogy mire lesz pénze a könyvtárnak, kivel kell „veszekedni” egy új szőnyegért, és egyáltalán kell-e jönni dolgozni.

-----------------------------------
(Örülnék ha Te is megválaszolnád a kérdéseket. Küldd mailben. Köszönöm)

0 vélemény:

Post a Comment